Framme i Luleå




Det har varit en lång dag, redan!
Tåget gick från Umeå klockan 06.28, framme i Luleå 11.10. Bestämde mig för att gå till hotellet så vädret tillät det. Det var väldigt uppfriskande med promenaden efter en hel morgon av sittandes i en stol. Inlandsvägen är ju inte direkt så spännande, inget att se förutom skog och åkrar. Tur att jag hade datorn med mig! Jag matade igenom gamla avsnitt av ANTM och Two and a half men under resan upp hit.

Luleå är jätte vackert, hav på båda sidor om staden, gamla mysiga byggnader och lugn och skön atmosfär. Känns ungefär som Umeå, fast kanske aningen mindre :). Slängde mig på sängen när jag kom fram till hotellet, vilade en timme och sen gick jag ut för att upptäcka stan. Lite hemskt ändå när tanken slog mig att "jag kommer inte träffa på en enda person som jag känner", haha! Gjorde ett snabbt besök in på Monki också så att jag hittar dit imorgon på morgonen, skitkul att få träffa Ida igen.

Längtar till imorgon då jag ska dit och jobba nu i 3 dagar och lära mig en massa saker. Men ikväll tänker jag skämma bort mig själv med att äta middag på Bishops Arms som ligger vägg i vägg med hotellet, smaka på den du Emmi! Kanske blir det en öl till maten ;)

Skriver mer senare ikväll.

Här kommer lite bilder från idag.



Kommentarer
Postat av: emmi

ååhh men h-vete megalodon! jag kommer upp NU, så går vi på bishops. ta en öl åt mig iallafall, plz? love ya, puss

2011-03-08 @ 20:48:38
URL: http://emmiwesterlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0